Hej grannar!
Årsstämman beslutade den 28 november att styrelsen framöver ska skriva ihop en kortare sammanfattning av vad som diskuteras vid varje styrelsemöte.
I måndags den 3 december hade den nya styrelsen sitt första möte. Punkter som togs upp vid mötet var bland annat fördelning av arbetsuppgifter inom styrelsen, när styrelsen kommer att ha möten under året, information om den tekniska och ekonomiska förvaltningen samt OVK:n.
Arbetsuppgifter inom styrelsen:
Styrelsen beslutade vilka huvudsakliga ansvarsområden varje enskild styrelsemedlem har. För boende är det fortsatt mejl till styrelsen@riksby.se som gäller. Därefter vidarebefordras mejlet till den i styrelsen som ansvarar för frågan.
Kommande styrelsemöten:
Kommande ordinarie styrelsemöten är planerade att äga rum klockan 19.00 på expeditionen den 7 januari, 4 februari, 4 mars, 1 april, 6 maj, 3 juni,
5 augusti, 2 september, 7 oktober och 5 november.
Information om ekonomisk och teknisk förvaltning:
Styrelsen har för avsikt att senast i början av nästa vecka (11 december) dela ut information om när ansvariga för teknisk och ekonomisk förvaltning ska kontaktas och vilka telefonnummer som gäller.
Rörande OVK:n
För att få ett mer tillförlitligt underlag har styrelsen beslutat att man ska kontakta ACC byggkonsult för kostnadsförslag att utföra stickkontroller av 10% av lägenheterna (30 lägenheter) samt genomgång och konsultation av det senaste OVK-protokollet samt av det från 2011. Detta kommer att göras så snart som möjligt under vintern/våren. Mer information följer.
Har jag missat infon om nya förvaltare? Kom på det idag när jag skulle felanmäla mangeln i tvättstuga 2. Gjorde det ändå, till Storholmen