Information om snöröjningsavtalet och städning

Efter snöfallet för några veckor sedan och utmaningarna kring detta vill vi passa på att informera om hur avtalet med vår leverantör för snöröjning ser ut:

  • De tre stora parkeringsplatserna ska plogas.
  • Maskinell snö- och halkbekämpning utförs vid snöfall över 5 cm på infarter, parkeringar, lokala gångbanor samt utförs manuell snö- och halkbekämpning av områdesportar, trappor, sopdörrar, uppställningsplatser för sopkärl och tvättstugedörrar.
  • Enbart halkbekämpning utförs vid blixthalka, på samtliga ytor.
  • Trottoarer ingår inte i avtalet med leverantören eftersom de ytorna tillhör Stockholm Stad.

Vår städfirma köper vi följande tjänster av:

  • Städning av trapphus 2 ggr/mån
  • Städning av tvättstugan 1 gång i veckan
  • Städning av gästlägenheten , vid behov

3 tankar om “Information om snöröjningsavtalet och städning

  1. Håller med ”Karin”. Det utförs ju inte, dvs halkbekämpningen! Jättehalt på gångarna. Aldrig sett ngn göra nåt åt detta. M hopp om att det ska bli bättre
    Annars byte av leverantör tycker Mariann Ignell

  2. Nu är vi där igen med tjock kramsnö men ingen röjning syns till !!
    När kan vi påräkna plogning på gångar och utanför portar ???? Kan man själv kontakta företaget ni har kontrakt om
    snöröjning med ? Vilket företag är det ? Namn och telefonnummer till ansvarig, tack !!
    Med vänlig hälsning
    Bertil Järvklo

Kommentera